ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نقره داغ شرور خواجه ربیع

  • کد خبر: ۲۱۰۸۱
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
نقره داغ شرور خواجه ربیع
عملیات مسلحانه پلیس به زمین گیری یک سارق حرفه‌ای در مشهد منجر شد
مهدی قرآنی - با اعلام یک فقره سرقت در یکی از خیابان‌های مشهد، مأموران دایره تجسس کلانتری شهید نواب صفوی وارد عمل شدند. در این سرقت شبانه یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ متعلق به مردی جوان دزدیده شده بود که تیم بررسی کننده در همان ابتدا با استفاده از سرنخ‌های به جا مانده و فیلم‌های ضبط شده چند دوربین مداربسته توانست چهره فرضی متهم را ترسیم کند.
با ترسیم چهره متهم تحقیقات بعدی پلیس ادامه یافت تا اینکه مأموران با اشراف اطلاعاتی و رصد میدانی خود به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد خودروی مسروقه به تازگی در یک تعمیرگاه در محدوده حوزه استحفاظی این کلانتری مشاهده شده است.
ضابطان قضایی با کسب این خبر بلافاصله وارد عمل شدند و به گاراژی که در یک ساختمان بود مراجعه کردند. در ادامه بررسی هایشان دریافتند خودروی مسروقه به تازگی از گاراژ این ساختمان به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
فرد تعمیرکار که تنها سرنخ و مظنون این پرونده بود در برابر مجریان قانون قرار گرفت و درباره موضوع این پرونده اظهار بی اطلاعی کرد. این مرد جوان در اظهاراتش به افسر تحقیق پرونده گفت: «چند روز پیش مردی به تعمیرگاهم مراجعه و بیان کرد که موتور خودروی پژو اش آب روغن قاتی کرده است. به او گفتم باید خودرو را بیاورد تا موتورش پیاده شود. بعد از ساعتی آمد و من هم موتورش را برای تعمیر باز کردم. مرد جوان بعد از اینکه موتور را باز کردم به سراغم آمد و گفت که می‌خواهد بدنه بدون موتور خودرواش را به محلی دیگر منتقل کند. او با یک یدک کش خودرواش را با خود برد.»
تیم بررسی کننده که حالا یک قدم به متهم این پرونده نزدیک شده بودند با همکاری فرد تعمیرکار و همکاری راننده یدک کش محل انتقال ۴۰۵ مسروقه را شناسایی کردند. در ادامه این عملیات مأموران کلانتری ۴۲ ضمن کشف موتور خودرو، لاشه سواری ۴۰۵ که بدون لاستیک و باطری بود را در یکی از مناطق حاشیه‌ای مشهد کشف کردند و به پارکینگ انتقال دادند. تیم رسیدگی کننده با کنار هم قرار دادن شواهد موجود و سرنخ‌های به دست آمده رد متهم را که به تازگی در منطقه خواجه ربیع مشهد مشاهده شده بود، زدند و برای دستگیری او وارد عمل شدند.

فرار از چنگ پلیس
ساعت ۵:۳۰ بامداد شنبه بود که یکی از اکیپ‌های گشتی پلیس، کلانتری خواجه ربیع را برای رصد میدانی ترک کرد. هنوز زمانی از گشت زنی مجریان قانون نگذشته بود که مأموران به رفتار راننده یک خودروی سواری پراید مشکوک شدند و به سراغ او رفتند.
راننده جوان که متوجه حضور پلیس شده بود با سرعت بالا از چنگ مأموران گریخت که در این لحظه نیرو‌های کلانتری هم به تعقیب او پرداختند. اخطار‌های پلیس کارساز نبود و متهم همچنان به فرارش ادامه می‌داد که ناگزیر یکی از افسران پلیس با استفاده از قانون به کار گیری سلاح دست به اسلحه شد و ابتدا برای ایجاد ترس راننده پراید چند تیر هوایی شلیک کرد.
راننده جوان با وجود شنیدن صدای تیر، اما همچنان به فرارش ادامه می‌داد که در این لحظه مأمور کلانتری خواجه ربیع به سمت پراید نشانه روی کرد تا با ایجاد نقص فنی مانع گریز متهم شود. تیر‌ها یکی پس از دیگری بر تن پراید نشست و سرانجام این خودروی سواری در کنار خیابان متوقف شد. متهم که در این عملیات مسلحانه گویا هدف یکی از گلوله‌ها قرار گرفته بود، در حالی که دستش خون ریزی شدید داشت از خودرواش پیاده شد و خود را تسلیم قانون کرد.
مأموران بلافاصله موضوع را به عوامل امدادی گزارش کردند و متهم با هماهنگی قضایی به صورت تحت الحفظ به مرکز درمانی انتقال یافت.

دستگیری متهم در بیمارستان
از سوی مقابل تحقیقات مأموران کلانتری شهید نواب صفوی برای به دام انداختن سارق ۴۰۵ ادامه داشت که مشخص شد فردی دارای مشخصات مربوط در بامداد دیروز طی یک درگیری مسلحانه با مأموران کلانتری خواجه ربیع از ناحیه دست هدف گلوله قرار گرفته و هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های مشهد تحت درمان است.
مأموران کلانتری نواب با مراجعه به بیمارستان متهم را شناسایی و طبق هماهنگی قضایی ادامه تحقیقات این پرونده را بر عهده گرفتند. در بررسی بعدی این پرونده مشخص شد که متهم یکی از افراد شرور منطقه خواجه ربیع است که در اظهاراتش به سرقت خودروی سواری ۴۰۵ اعتراف کرد.
به گفته رئیس پلیس مشهد متهم در اعترافاتش بیان کرده است که خودروی توقیف شده را در تاریخ ۱۶ اسفندماه از یکی از خیابان‌های مشهد سرقت کرده و قصد اوراق کردن و فروش قطعات آن را داشته است.
سرهنگ عباس صارمی با بیان اینکه احتمال افزایش جرائم ارتکابی از سوی متهم وجود دارد، بیان کرد: تحقیقات ما در این باره و شناسایی همدستان دیگر این سارق حرفه‌ای ادامه دارد.

دستگیری توزیع کنندگان مواد محترقه
فرمانده انتظامی مشهد در ادامه به عملیات دیگری از مأموران کلانتری شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: در این عملیات ضربتی مأموران ما طی اقدامی اطلاعاتی ۲ متهم را که از توزیع کنندگان و فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز در مشهد هستند شناسایی و دستگیر کردند.
بنا بر اعلام سرهنگ صارمی، این پرونده با اعلام گزارش‌هایی از سوی چند شهروند مشهدی مبنی بر خرید و فروش مواد محترقه غیر مجاز در یک مغازه، در دستور کار مأموران کلانتری ۴۲ قرار گرفت. مأموران پس از بررسی پرونده به سراغ فرد مورد نظر رفتند و در بازرسی از مغازه او ۳۹۶ عدد انواع مواد محترقه سبک و سنگین غیر مجاز را کشف و توقیف کردند. متهم به دام افتاده در اظهاراتش مدعی شد که این لوازم را از فردی دیگر خریداری کرده است که در همان لحظه فرد توزیع کننده به مغازه این مرد جوان مراجعه کرد و ضابطان قضایی هم او را دستگیر کردند.
این مقام ارشد نظامی مشهد ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودروی متهم دیگر این پرونده که از توزیع کنندگان مواد محترقه در مشهد است ۷۷۰ عدد انواع ترقه غیر مجاز را کشف و ضبط کردند. ۲ متهم به دام افتاده پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات به دادسرا معرفی شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->